lovethesims3

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Nya historien:Varför i hela världen?del 3..

Av Engla - 6 april 2011 12:13

                 Varför i hela världen? del 3.

varför i hela världen är baserad på alla barn som faktiskt kan ha upplevt detta.. Detta mistag som många äldre gör, detta mistaget som förstör ett helt liv. Visst finns det hemskare saker som händer. Men jag tar ett av de vanliga fallen. Ibland så kommer de aldrig heller fram. Jag har läst många mini texter och delar av böcker då det här faktiskt händer.Mobbning, övergrepp, våld och andra vanliga fall.

Det är faktiskt inte så fredligt i Sverige och andra länder världen över som vi tror. Många mer människor än ni tror har faktiskt den här hemligheten.

------------------------------------------------------------

Pappa tog tag i Mimmis arm och vred om. 

- Tror du att du bara kan ta några godisar så där!!

Skriker han så nära örat som möjligt, så att saliven lägger sig som metioriter över örat. Mimmi tar sig ur greppet. Då tar han henne i nacken och för henne in i källaren.

- Stanna där tills du lär dig hyfs! Skriker han när han låser. Mimmi tänder den bara lampan i taket, tårarna rinner ner för kinden. Vad hände igentligen? Hon tog ett par godisar och nu sitter hon i källaren och gråter. Hon hör hur det plingar på dörren, hon säger inget. Vad skulle då hända? Skulle personen som väntade där ute också bli inlåst här då? Hon springer ner för trappen.

- Vad var det? frågar kvinnan som precis stigit in.

- Ohyra.. Råttor. svarar pappa.

- Så högt? frågar kvinnan utan att få svar.

Mimmi ser sig om kring i rummet. Mörkt. Där var det, geväret pappa vunnit på sin första skytte tävling. Hon blängde på det. Jävla mig. Hon ser på den dammiga spegeln som mamma glömt när hon hade flyttat från pappa. Hon stryker handen över den. Ser sina ögon i den. De är svarta av tårarna som strykt bort macaran. Hon går vidare i rummet. Hon går mot skåpet där pappa gömt de olagliga björn fällorna. Hon öppnar skåpet. Hon går mot tegel väggen, slår knyt nävarna mot den. ända tills det väller blod, tills de små bokstäverna H J Ä L P tränger fram. Hon  sätter sig och drar upp knäna. Sätter huvudet mellan dem.

- Hejdå, Fredrik! Ses, puss. säger kvinnan innan hon stänger dörren efter sig. Pappa kommer ner i källaren. Mimmi springer. Springer mot fönstret. Det är trögt. vill inte gå upp. Det är försent, han tar ett stadigt grepp om hennes midja. Han vänder henne och ger henne en örfil. Mimmi hör hur en smäll ljuder. 

-Jävla unge, tycker du inte om mig? Jag som gjort så mycket för dig! Jävla unge! Han slår ännu en gång. Han skriker att hon minnsan inte ska vara så kaxig. Han slänger henne mot väggen. 

- Jävla unge! Uprepar han för tredje gången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Engla - 25 april 2011 16:32

 Påsk!!    Den där bilden var ju lite rolig, tyckte jag. Ska åka hem från mormor snart så skriver snabbt om påsken.. Hos mormor så har vi ju ätit massor av godis, ett varsitt sprängfyllt påsk egg och sedan så har hon också haft fram godis skål som ...

Av Engla - 25 april 2011 16:17

        4?? Nu kanske ni tänker, va thesims4! Men det finns inte, men jag tänkte skriva lite om önskningar som inte funnits i de andra spelen som jag önskar till thesims 4 om det kommer ut?   - Mer personliga kläder.(te.x emo prinsses mördare. ...

Av Engla - 24 april 2011 09:46

         Förlåt jag glömde mig, men historien kommer nu i stället. -------------------------------------------------------------- Mimmi går några steg bakåt. Men pappa tar tag i hennes armar och drar henne upp för trappan, Mimmi tittar ner och ...

Av Engla - 23 april 2011 18:55

    Förlåt... Jag vet att jag inte skrivit på ett "tag". Och det har ju hänt för ut. Jag är hos mormor just nu och spelar thesims, men inte trean utan 2:an! Jag gillar ju trean men tvåan är lite roligare efter som trean är mer som verkligheten.. I ...

Av Engla - 9 april 2011 17:30

           Jag kom på att jag skriver för lite..                              Så jag ska snart, försöka göra ett simsigt inlägg.. Jag har problem med bilderna, det är problemet?? Just nu har jag en annan dator. Men snart får ni kanske en liten si...

Presentation


Jag är en tjej på 11 höstar, snart. Och delar med mig av min vardag och känslor.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkisar


Ovido - Quiz & Flashcards